Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

WoW wkracza w nową erę, Blizzard pomoże nam się przygotować
Dodatek Dragonflight ma rozpocząć zupełnie nową erę w historii World of Warcraft. Przynajmniej taki jest zamysł dewelopera, który szykuje wielkie zmiany.

Twórcy podzielili się swoją wizją w rozmowach ze streamerem Mike’iem „Preachflw”, który niedawno z własnej inicjatywy odwiedził siedzibę firmy Blizzard Entertainment. Internauta podzielił się zdobytymi informacjami w trakcie ponad pięciogodzinnej transmisji. W trakcie „wycieczki” Preach spotkał m.in. prezesa Mike’a Ybarrę (choć ten nie miał czasu na rozmowy), jak również reżysera WoW-a Iona Hazzikostasa i oraz dyrektora generalnego marki Johna Highta. Pełne wywiady zostaną opublikowane w późniejszym terminie na kanale YouTube Preacha.

Plany twórców można podsumować następująco: Dragonflight i kolejne rozszerzenia będą tworzone z myślą o długoterminowym rozwoju World of Warcraft.

Dotychczas nowości wprowadzane w dodatkach były niejako porzucane przez twórców, nawet jeśli wciąż cieszyły się sporą popularnością wśród graczy. Teraz twórcy chcą to zmienić i rozwijać mechaniki WoW-a nie tylko w ramach wprowadzającego je dodatku.

Nowe podejście wpłynie też na warstwę narracyjną. Blizzard chce tworzyć historię na „kilkanaście rozszerzeń” zamiast wątków zamkniętych w jednym rozszerzeniu. Inspiracją było tu Final Fantasy XIV, aczkolwiek twórcy nie zamierzają żywcem skopiować rozwiązań z produkcji firmy Square Enix (czytaj: wprowadzać długich cutscenek przerywających względnie krótkie walki).

Do tej ogólnej filozofii dochodzą istotne zmiany w podstawowych mechanizmach rozgrywki, o których Blizzard wspominał w ostatnich tygodniach. Niestety nadal nie ma co liczyć na domy dla postaci graczy, bo – jak wytłumaczyli Preachowi pracownicy Blizzarda – wymagałoby to poważnych zmian w silniku gry.

Dragonflight jest już testowane przez wybranych graczy. Blizzard pilnie przygląda się ich poczynaniom i wprowadza zmiany. Jedną z ważniejszych jest zwiększenie zdrowia postaci graczy, ale też obrażeń zadawanych przez moby i bossów o 40% na 70. poziomie bohatera.

Powód podany na oficjalnym forum gry jest prosty: zwiększenie maksymalnego poziomu awatara (i tym samym danie mu dodatkowych 10 punktów talentów) sprawiło, że zdolności leczące były zbyt efektywne w de facto negowaniu obrażeń otrzymywanych przez graczy.

Oczywiście zmiana wpłynie też na starcia PvP, a do tego dochodzi kwestia zdolności leczących, opartych na procentach zamiast sztywnych wartościach. Blizzard będzie monitorował sytuację i w razie potrzeby wprowadzi poprawki balansu.

Wielkie zmiany to nie wszystko. Blizzard zachęca graczy do sprawdzenia World of Warcraft bonusami, w tym na rozpoczynającą się znacznie wcześniej rocznicę premiery WoW-a.

Jak zauważył użytkownik serwisu Reddit o ksywce Tyrsenus, twórcy po cichu przesunęli świętowanie 18-lecia gry na okres 6-27 listopada. Wcześniej wydarzenie miało rozpocząć się 15 listopada i potrwać do 6 grudnia, tak jak zeszłoroczna edycja.

Zmiana jest o tyle istotna, że rocznicowy event zbiegnie się w czasie z dwoma innymi wydarzeniami, co pozwoli graczom zyskać 78% więcej doświadczenia i 23% punktów reputacji.

Do 15 listopada potrwa wydarzenie Winds of Wisdom, które pozwala zyskać o 50% więcej „expa” na poziomach od 10. do 59.

Ponadto jednocześnie z obchodami 18-lecia WoW-a wystartuje listopadowa edycja eventu Darkmoon Faire. Jedną z atrakcji jest specjalna karuzela, która daje bonus do doświadczenia i reputacji (10%). Wymaga to wybrania się na wyspę Darkmoon i zdobycia biletu, ale można też po prostu zakupić kapelusz, dający identyczny bonus w trakcie jednej sesji.

Nie tylko eventy przyniosą atrakcje. WoW: Dragonflight wprowadzi też nowe bonusy na całe konto, dzięki czemu dodatkowe postacie szybciej zdobędą reputację).

Osiągnięcie Word of a Worthy Ally ma dwa stopnie. Pierwszy da dwukrotny bonus, aczkolwiek tylko dla postaci poniżej 10. poziomu renomy. Drugi rozszerzy tę premię na awatary z 20. poziomem, a do tego sprawi, że poniżej 10. levelu reputacja będzie zdobywana trzy razy szybciej.

Dodajmy do tego prezenty za zakup subskrypcji World of Warcraft na rok – w tym trzy wierzchowce – i widać, że Blizzard bardzo stara się, by zachęcić weteranów do powrotu, a nowych graczy do sprawdzenia WoW-a po premierze Dragonflight 27 listopada.

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine
Klemens
2022-11-05 07:04:30
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow